Poll
Question: Bunnyhop hyvä vaiko huono asia?
jees - 28 (49.1%)
nou - 24 (42.1%)
en oo koskaa kuullukkaa - 5 (8.8%)
Total Voters: 56

Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Bunnyhop... or not?  (Read 5004 times)
Rojola
Newbie
*

View Profile
« on: January 08, 2008, 10:45:14 »

Mikäs on #tf2.fi käyttäjien yleinen mielipide bunnyhoppia kohtaan? Tämähän ei ole tällä haavaa mahdollista TF2:ssa, mutta aiemmissa TF peleissä se oli, ainakin klaanimatseissa, oleellinen osa peliä.

Niille jotka eivät tiedä mitä bunni on, lienee lyhyt selitys paikallaan. Nettiräiskintöjen kantaisän, Quaken, pelimoottori mahdollisti liikevauhdin lisääntymisen mikäli pelaaja on a) ilmassa ja b) kääntyy. Eli kun pitää ukkoa ilmassa mahdollisimman paljon hyppimällä ja kääntyilee ystävämme hiiren ja strafenappien voimalla, päästään helposti korkeampaan nopeuteen kuin pelkästään juoksemalla olisi mahdollista. Vielä kun lisättiin mukaan jonkinlainen alkusysäys, kuten rakuhyppy tai "kranaattiloikka", kuten joku asiantunteva Pelit.fi:ssä kirjoitti, päästään huimiin nopeuksiin.

Bunnyhop on ollut ymmärtääkseni mukana kaikissa Quaken versioissa (ykkösen jälkeen hieman eri muodossa jatko-osissa, nelosesta en tiedä) ja tätä kautta myös Half-Life 1 pelimoottorilla ruksuttavissa peleissä (HL1 engine on muokattu Q1 pelimoottorin pohjalta, hieman lisämaustetta Q2 puolelta).

Tässä vielä videoita aiheesta:

- Alkuperäinen Quake feat. bunnihopping.

- Open Your Mind, Dioxin TFC trikkivideo.

- Q3F Chapter 3, myös Dioxin tekemä Quake 3 Fortress trikkivideo.

- Counter-Strike 1.0 bunnyhopping.

- TF2:ssa bunni oli aluksi mahdollista (hyöty aika vähäinen), mutta valve korjas pois myöhemmin.
« Last Edit: January 08, 2008, 10:57:34 by Rojola » Logged
Moose
Staff
Full Member

View Profile WWW
« Reply #1 on: January 08, 2008, 15:10:08 »

Eikös nykyäänkin pysty TF2:ssa bunnyttämään jos laittaa hypyn hiiren rullaan ja sopivasti ajottaa? Mielestäni olin ainakin eilen näkevinäni tuon meiän ylin bunnyyvän setupin aikana.

Mut joo. Ite oon enimmäkseen pelannu sellasia pelejä missä bunny on ainoo oikee tapa liikkua. Eli siis QWTF, AQ2 ja ETF. Onhan se niin, et kun liikkuminen ei ookkaan ihan itsestäänselvää niin jo pelkästään se, että kuka osaa liikkua hyvin ja kuka ei erottaa jyvät akanoista kyseisissä peleissä. Tiedä sit sopisko tuo TF2. Ehkä, ehkä ei. Meenkin tästä pelaamaan ETF ->

Why did the Spy cross the road? ... He didn't, he 'never really was on your side'.
bbqb
Jr. Member
**

bbqb

View Profile WWW Email
« Reply #2 on: January 08, 2008, 20:52:50 »

QWTF: Ehdottomasti!
TFC: Kyllä.
TF2: Ei.

Oon aina ajatellu että pupuhyppely on kulkenu käsikädessä kranaattipomppimisen kanssa. Jos ei oo kranaatteja niin ei voi olla hyppelyäkään. Tosin QWTF:ää ja muita ei mun mielestä pysty vertaamaan TF2:seen. Se vaan on niin eri peli. Mun mielikuvitus ei salli pupuhyppelyä TF2-maailmassa. Jotenki olis vaan niin vastenmielistä nähdä pelaajien kiitävän 100km/h läpi kentän. Kenties se johtuu siitä että noissa vanhoissa TF:issä ei ollu sellasta varsinaista pelimaailmaa pelin ympärillä. Oli helppo kuvitella jotain aivottomia kyborgeja pomppivan ympäriinsä, mutta TF2:sen ympärille on rakennettu niin syvä tunnelma ja inhimillinen tekijä, ettei se vaan toimi mun päässä... ei vaan mitenkään.

"I'm a black, scotish, cyclops... who can bunnyhop"

Rojola
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: January 08, 2008, 23:50:03 »

Quote from: Moose
Eikös nykyäänkin pysty TF2:ssa bunnyttämään jos laittaa hypyn hiiren rullaan ja sopivasti ajottaa? Mielestäni olin ainakin eilen näkevinäni tuon meiän ylin bunnyyvän setupin aikana.

Hmm en tiedä, joku noheva voisi ottaa selvää. Hyvin todennäköistä että Source engine on yhtä ronkeli hypyn ajoituksen suhteen kuin HL1 engine. Tästä syystä TFC:ssä ainakin vedetää bunnit joko rullalla tai +jump x 10 scriptalla jolloin ajotus ei ole niin nuukaa (lika som Quake)... Joten vois koittaa rullalla tai sitten jonnekkin haxhax.cfg:hen:

alias +bun "+jump; wait; -jump; wait; +jump; wait; -jump; wait; +jump; wait; -jump;"
alias -bun "-jump"
bind space "+bun"

Quote from: Moose
Onhan se niin, et kun liikkuminen ei ookkaan ihan itsestäänselvää niin jo pelkästään se, että kuka osaa liikkua hyvin ja kuka ei erottaa jyvät akanoista kyseisissä peleissä.

Right on!

Quote from: tablomqvist
Mun mielikuvitus ei salli pupuhyppelyä TF2-maailmassa. Jotenki olis vaan niin vastenmielistä nähdä pelaajien kiitävän 100km/h läpi kentän. Kenties se johtuu siitä että noissa vanhoissa TF:issä ei ollu sellasta varsinaista pelimaailmaa pelin ympärillä. Oli helppo kuvitella jotain aivottomia kyborgeja pomppivan ympäriinsä, mutta TF2:sen ympärille on rakennettu niin syvä tunnelma ja inhimillinen tekijä, ettei se vaan toimi mun päässä... ei vaan mitenkään.

Hyvä pointti. Itselläni tosin juurikin melkein päinvastoin. Quakessa graffat oli niin alkeelliset, että visuaalinen realismi meni "suspension of disbelief" filtteristä läpi niin että heilahti... ETF ja FF on graafisesti sellasia PHOTOREALISM MILITARY 2000++ näkösiä pelejä joissa bunniminen näyttää mielestäni vähän hassulta. TFC:ssä ja TF2:ssa taas käytetään karikatyyrihahmoja joten bunniminen ei sorahda/sorahtaisi silmään yhtä pahasti... Sama juttu myös aseiden vaikutuksen suhteen. TF2:n pelimaailmassa on ihan normaalia ottaa pari rakua naamaan ja jatkaa matkaa mutta noissa muissa, varsinkin ETF/FF sektorilla se visuaalinen realismi vähän kärsii kun hahmot ovat realistisen näköisiä, mutta kestävät kuritusta kuin mitkäkin ja pomppivat 200 solmua puolessa tunnissa.

Eihän sillä pelattavuuden kannalta mitään väliä ole mutta teki mieli POINTATA tällainenkin aivopieru.
Moose
Staff
Full Member

View Profile WWW
« Reply #4 on: January 09, 2008, 23:26:07 »

En kyllä sanois että ne ETF modellit mitenkään kovin realistisia ovat  Cheesy

Tykkään kyllä niistä paljon enemmän ku TFC tai FF ukoista.

Why did the Spy cross the road? ... He didn't, he 'never really was on your side'.
Rojola
Newbie
*

View Profile
« Reply #5 on: January 10, 2008, 01:14:34 »

En kyllä sanois että ne ETF modellit mitenkään kovin realistisia ovat  Cheesy

No ne sentään näyttää ihmisiltä...

FF veti kyllä pohjat modelien rumuudessa.
Ozku
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: January 23, 2008, 20:41:44 »

Kiva ominaisuus vanhemmissa peleissä mutta TF2:een ei tunnu oikein istuvan.
Bordellimies
Newbie
*

View Profile Email
« Reply #7 on: September 06, 2008, 15:35:27 »

No eipä TF2 kovin realistinen ole... Sarjakuvatyylinen peli, ajatteli Valve tehdessään TF2:n. Ja sitä siitä tulikin. Bunnyhoppaus ei olisi mikään ihme TF2:n maailmassa.
Innokas Spy kun olen, bunnyhoppaus olisi hyväksi.
ilipo
Newbie
*

View Profile
« Reply #8 on: May 02, 2009, 08:42:55 »

Käsiittääkseni (korjatkaa jos olen väärässä), niin Bhop oli alunperin bugi? Ja miksi valve haluaisi uusiin peleihin bugin? Ja minä en henk.koht. pidä sitä hyvänä asiana jos Bhop tf2 tuotaisiin, sitä varten on Wanhat pelit...
ilipo
Newbie
*

View Profile
« Reply #9 on: May 02, 2009, 08:53:35 »

Ja vielä tuli toinen asia mieleen, sehän on tf2 suola että kaikki klassit liikkuvat eri tavalla ja niitä pitää käyttää niiden omien vahvuuksien mukaan. Mitä järkeä siinä olisi että kaksi heawyä olisivat ensimmäisenä pointilla ja teurastaisivat kaikki? Asian ydin on juuri se että scoutit pitävät  pointtia pystyssä kunnes demo ja sollyt kerkiävät pipe/rocket jumpeilla paikalle. Bhop veisi lähes kaiken ilon scoutilla pelaamisesta. Tosin tämä on minun mielipide.
 Ja tosiaan myös rocket- ja pipejumpit tulisivat sangen hyödyttömiksi. Mutta luulen että vanhat Quake konkarit voivat olla toista mieltä. Cheesy
Mumsku
Staff
Jr. Member

View Profile Email
« Reply #10 on: May 21, 2009, 20:36:46 »

eihän RJ mikään hyödytön ole bunnyjen kera todellakaan Cheesy
Peruna
Newbie
*

View Profile
« Reply #11 on: June 04, 2009, 23:36:54 »

mä en tykkää bunny hop ku en osaa sitä Sad